Cesta až na konec světa za 365 dní a víc...

Den 363 (Čt) - Letecké museum

04.11.2010 00:00

Po tom, co si nějací místní vystřelili směrem k Vandě pár rachejtlí jsme s klidem usnuli, takže nakonec noc za cedulemi No camping byla poklidná, jako každá jiná.

Dopoledne věnujeme opět internetu. Knihovna v New Brighton je hned na pobřeží, přímo od ní vybíhá do moře dlouhé molo. Knihovny v Chch jsou opravdu moderně vybavené, tato má několik obrovských obrazovek, které jsou určené výhradně pro hraní počítačových her, u dalších běží nějaké poučné pořady a na jedné sportovní kanál, hned u obrovských oken směrem k moři jsou pohodlná křesla, kde je dispozici hudba, takže se člověk může uvolnit pohledem na rozbouřené moře a spoustu surfařů s ním zápolících.

Odpoledne si jedeme na naše noční odpočívadlo uvařit oběd, pak se vracíme do centra New Brightonu pro pár kopečků naší oblíbené zmrzliny Tip Top.

Přesouváme se na druhý konec města k bývalé základně Wigram, kde nyní sídlí Air Force Museum se vstupným zdarma. Ke čtení a prohlížení je tu toho dost, několik panelů se věnuje milníkům ve vývoji Novozélandského letectva, pak je tu řada vitrín, kde jsou různé artefakty i s životními osudy letců, kterým ty věci patřily. Nechybí pár obrazovek s filmy a přehled Novozélandských letců, kteří získali nejvyšší vyznamenání VC. V horním patře je vyobrazena veškerá letecká technika, jaká byla letectvem NZ používána a jedna celá místnost je věnována Bitvě o Británii. Pak je tu také ukázkový NZ dům z dob 2. sv. války.

Sbírka letadel není úplně ohromující, co se týče 2. světové války, ale hned ve foyer jsou 4 letadla (třeba 1. „válečné“ letadlo na NZ Bleriot), hangár pak skrývá několik dalších exponátů. Za poplatek 10 NZD je s doprovodem průvodce k prohlédnutí další hangár a dílny, kde probíhá restaurace několika budoucích exponátů. To třeba příště, stejně se tu chceme ještě zastavit s foťákem.

Už jsme celí unavení z vysedávaní po knihovnách a válení se ve Vandě, tak míříme na večerní plavání do jednoho z mnoha bazénů v Chch. Na noc parkujeme u silnice v parku hned západně od centra města. Kujeme pytle a plánujeme, kam dál. Rozhodujeme se, že si od pobřeží zajedeme navštívit Mt. Cook village, třeba budou podmínky na výšlap k Muller hut.